یک دو سه سازه

فروش کلیه مصالح و لوازم مرتبط با صنعت معماری و ساختمان. انتخاب، مقایسه و خرید محصولات ساختمانی

یک دو سه سازه

فروش کلیه مصالح و لوازم مرتبط با صنعت معماری و ساختمان. انتخاب، مقایسه و خرید محصولات ساختمانی

  • ۰
  • ۰

تراورتن قرمز

تراورتن چیست؟

تراورتن سنگ آهکی است که در اثر فعالیت چشمه های آب گرم تشکیل می شود . بطور کلی در طی فرآیند تشکیل ذخایر تراورتنی، آب های گرم از بین طبقات سنگ های کربناتی به ویژه سنگ آهک عبور می کنند و به دلیل اسیدی بودن، کربنات کلسیم موجود در این سنگ ها را حل کرده و به صورت محلول کربناتی و بی کربناتی با خود به سطح زمین منتقل می نمایند.

در سطح زمین به دلیل افت فشار، کاهش حرارت، آزاد شدن دی اکسیدکربن و همچنین تبخیر، بلورهای کلسیت تشکیل شده و به صورت لایه های نازکی برروی یکدیگر رسوب می کنند. پایداری شرایط ذکر شده و تداوم تشکیل لایه های کلسیتی، باعث به وجود آمدن لایه های یکنواختی از کربنات کلسیم متخلخل (تراورتن) می گردد که ضخامت آنها از چند سانتیمتر تا چند متر متغیر است که معمولا با شیبی ملایم بر روی لایه های سنگی قدیمی تر قرار می گیرند.

ویژگی های سنگ تراورتن

سنگ خام و فرآوری شده تراورتن آذرشهر دارای تقاضای جهانی درخور توجه می باشد. این سنگ در مقابل نور آفتاب، سرما و گرما مقاومت بسیار بالایی دارد و به دلیل مقاومت فشاری بالا از صیقل پذیری خوبی نیز برخوردار می باشد. بنابر­این این سنگ برای کلیه فضاهای ساختمان از جمله نمای ساختمان ، فضاهای داخلی و سنگ فرش مناسب بوده و همچنین در ساخت و فرآوری انواع مصنوعات سنگی و کارهای دکوراتیو از جمله مجسمه سازی نیز کاربرد دارد.

از جمله مشخصات ظاهری این سنگ می‌توان به لایه لایه بودن اشاره کرد. این سنگ به جهت لایه لایه بودن در دو جهت قابل برشمی باشد. چنانچه سنگ تراورتن موازی این صفحه‌ها بریده شود تصویر این لایه‌ها به صورت ابر بر روی سنگ می‌افتد که در اصطلاح به آن بی موج یا Cross- cut می‌گویند. چنانچه صفحه برش عمود بر این صفحات حرکت کند به آنموج دار یا vein –cut می‌گویند که در این حالت تصویر صفحه‌های تشکیل دهنده بر صفحه برش خورده تصویر خطوطی موازی است.

مزیت سنگ تراورتن قابلیت خاص آن در پذیرش انواع فرآوری‌های بر روی سطح خود است. این سنگ می‌تواند به صورت مات، براق، تیشه‌ ای، چکشی، سند بلاست، چرمی، بدون فراوری، آنتیک و به صورت ابزار کار شود. همچنین این سنگ به علت داشتن خلل و فرج، دوغاب سیمان یا ملات را از پشت خود به خوبی جذب کرده که این ویژگی باعث دوام سنگ طی سالیان متمادی در برابر انقباض، انبساط، سرما و گرما و  می شود.

دلایل مقبولیت تراورتن 

  • مقاومت بالا
  • برش و صیقل پذیری ایده آل
  • شرایط استخراج مناسب
  • زیبایی ظاهر
  • وجود تخخل جهت چسبیدن به ملات
  • قیمت مناسب


سنگ های تراورتن قرمز آذرشهر ارائه شده در قسمت سنگ های ساختمانی سایت یک دو سه سازه با بالاترین کیفیت در نوع تراورتن ابری و تراورتن موج دار عرضه می گردند. تراورتن قرمز آذرشهر یکی از بی نظیرترین سنگ های تراورتنی دنیا محسوب می­ شود که مشابه خارجی نیز ندارد. معدن سنگ آذرشهر در کیلومتر ۱۵ جاده آذرشهر به بناب در نزدیکی روستای کلوانق در استان آذربایجان غربی واقع گردیده است. این سنگ به دو صورت موج دار و بی موج تولید می ­گردد. برای خرید انواع سنگ های تراورتن می توانید از سایت یک دو سه سازه بازدید و یا در ساعات اداری با شماره های ۲۸۴۲۵۴۲۴ و ۲۸۴۲۸۷۸۷ تماس حاصل نمایید.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی