یک دو سه سازه

فروش کلیه مصالح و لوازم مرتبط با صنعت معماری و ساختمان. انتخاب، مقایسه و خرید محصولات ساختمانی

یک دو سه سازه

فروش کلیه مصالح و لوازم مرتبط با صنعت معماری و ساختمان. انتخاب، مقایسه و خرید محصولات ساختمانی

  • ۰
  • ۰

ترمووود چیست؟

ترمووود

از قرون باستان بشر به این نکته پی برده بود که سوزاندن و نیم سوز کردن چوب مقاومت آن را در مقابل بسیاری از عوامل محیطی افزایش قابل توجهی می دهد. امروزه نیز تولید ترمووود از همان منطق بهره می برد. به طور کلی ترموچوب های (چوب ترمو) تولید شده از درختان با برگ های سوزنی شکل برای استفاده در اجزای داخلی ساختمان، مبلمان داخلی، سونا، اجزای درب و پنجره استفاده می گردند. ترموچوب های تولید شده از درختان پهن برگ نیز عموما برای نصب در هر شرایط آب و هوایی، ساخت مبلمان شهری، کفپوش و سونا توصیه می گردند.

بهترین چوب برای تهیه ترمووود با کیفیت، چوب درختان فنلاند می باشد. این امر به علت شرایط اقلیمی خاص نیمه قطبی فنلاند (تابستان های کوتاه و زمستان های بلند که درختان تنها 2 ماه از سال فرصت رشد دارند) و رطوبت خاک بسیار بالا می باشد. همانطور که ذکر شد به علت کوتاه بودن تابستان درختها فقط فرصت دارند به سمت آفتاب و به طور مستقیم رشد یابند. در نتیجه درختان فنلاندی بسیار صاف و مستقیم به طور عمودی رشد کرده که این امر باعث می شود درختان کاج فنلاندی برای تهیه الوار و چوب ترمو بسیار مناسب باشند.


ترمووود

مراحل تولید ترمووود

به طورکلی فرآیند تولید ترمووود از سه فاز مختلف تشکیل می گردد. در مرحله نخست چوب ها در کارخانه برش داده شده و به اشکال دلخواه در می آیند و سپس در داخل آون های مخصوصی تا 100 و سپس 130 درجه سانتی گراد تحت شرایط خاص گرما می دهند. این فرآیند باعث خشک شدن چوب و کاهش رطوبت آن می گردد (فاز اول).

در مرحله بعدی حرارت را 180 الی 220 درجه سانتی گراد تحت همان شرایط بالا می برند. در این مرحله تمامی صمغ و رطوبت چوب خارج گردیده و مقدار آن به صفر نزدیک می شود. در این مرحله از تولید ترمووود چوب ها ساعت ها در دما و شرایط فوق باقی می مانند. این عمل سبب می شود که تمام بخش های چوب تا مرکز آن به رنگ قهوای روشن دربیاید (فاز دوم).

در مرحله آخر تولید ترمووود، چوب ها به آرامی سرد شده تا دمای آنها به 100 درجه سانتی گراد برسد. در این زمان با پاشیدن آب و بخار آب دمای چوب ها به دمای محیط رسانده شده و رطوبت نهایی ترموچوب تولید شده به 4 تا 6 در صد می رسد (فاز سوم).

عبور از مراحل فوق سبب می شود که زنجیره های سلولزی چوب ها شکسته، اسیدهای آن تجزیه و از هرگونه جاندار میکروسکوپی و حشرات پاک شوند. همچنین پس از این فرآیند، چوب در مقابل سرما، گرما، بارندگی، رطوبت، حشرات و هر گونه تغییر شکل در محیط های بیرونی و داخلی مقاوم می شود.

خرید ترمووود

سایت یک دو سه سازه با ساده سازی و همچنین شفاف سازی فرآیند انتخاب، مقایسه و خرید محصولات ساختمانی شما را یاری می کند تا با کمترین دشواری و در حداقل زمان ممکن پروفیل ترمووود مورد نظر خود را با بالاترین کیفیت و کمترین قیمت خریداری نمایید. خرید انواع ترمووود با مقایسه از بین طیف وسیعی از انواع پروفیل های ترمووود دکینگ، UTV، UTSو SHP با بهترین قیمت و کیفیت را در بزرگترین مرکز تخصصی ساختمان کشور تجربه نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید در ساعات اداری با شماره های 28428787 و 28425424 تماس حاصل نمائید.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی